Τα δίχρονα είναι πολύπλοκα παιδιά, αλλά ακόμα μεγαλώνουν με γρήγορο ρυθμό
Το παιδί σας ανακαλύπτει ότι μερικά πράγματα είναι ίδια και άλλα είναι διαφορετικά. Αρχίζει να καταλαβαίνει τις έννοιες του μακριού και του κοντού, του μαλακού και του σκληρού, του μεγάλου και του μικρού και άλλες έννοιες. Στην σωματική δραστηριότητα γίνεται ολοένα και καλύτερος.
Στην ηλικία των 27-30 μηνών μπορεί πλέον να περπατήσει, να σταματήσει γρήγορα, και να στρίβει από γωνίες. Μιλάει πολύ περισσότερο από πριν. Ακόμα, καταλαβαίνει καλύτερα το νόημα των λέξεων. Είναι πιο κοινωνικό και μιμείται πράγματα που κάνουν άλλοι στο σπίτι. Το μέγεθος και η πολυπλοκότητα του εγκεφάλου του αλλάζουν σημαντικά και ο 2ος χρόνος της ζωής του χαρακτηρίζεται από ποικίλες αναπτυξιακές κατακτήσεις. Αυξάνεται η συγκέντρωση του και αρχίζει να ενδιαφέρεται για παιχνίδια που απαιτούν σκέψη.
Δίνετε στο παιδιά σας συνεχώς ερεθίσματα να καταπιάνεται με πράγματα που θα διευρύνουν τις γνώσεις του. Οργανώστε του συναντήσεις με άλλα παιδάκια, πηγαίνετε το βόλτες στο πάρκο και δώστε του την ευκαιρία να εξερευνήσει τον κόσμο.
Τι μπορεί να κάνει το παιδί σας στην ηλικία των 27-30 μηνών:
- Να ξεκουμπώνει μεγάλα κουμπιά
- Να κάνει πετάλι σε ένα τρίκυκλο
- Να τρέχει χωρίς να πέφτει
- Να παίζει με ευκολία στις κούνιες, σκάλες και σε οποιαδήποτε εξοπλισμένη παιδική χαρά
- Να σας δείξει τουλάχιστον έξι μέρη του σώματος μιας κούκλας ή του δικού του
- Να σας απαντήσει όταν το ρωτάτε ερωτήσεις που απαιτούν να σας δείξει τον τόπο, π.χ. “Που δουλεύει ο μπαμπάς σου;” ή ”Που κοιμάσαι εσύ”;
- Να καταλάβει τοπικές αντωνυμίες (π.χ. πάνω απο, κάτω, μαζί, έξω, μακριά απο, κτλ.)
- Να απαντήσει σε καθημερινές ερωτήσεις, π.χ. ”Τι είναι αυτό;”, ”Ποιο είναι το ονομά σου;”, ”Πόσο χρονών είσαι;”
- Να ταξινομήσει και να συνδέσει λογικά τις γνώσεις που έχει αποκτήσει
- Να κάτσει να ακούσει μουσική ή ένα παραμύθι για 5-10 λεπτά
- Να λέει ‘’ευχαριστώ’’ ή ‘’παρακαλώ’’ όταν του το θυμίζουν
- Να συνεργαστεί σε αυτό που του ζητάει ο γονιός, τις μισές περίπου φορές
- Να χρησιμοποιήσει μια λέξη για να εκφράσει την ανάγκη του για την τουαλέτα
- Να ονομάζει γνώριμους του ήχους
- Να χρησιμοποιεί το ‘’θα’’ σε απλές προτάσεις
- Να πίνει με καλαμάκι από το ποτήρι ή το κύπελλο του
- Να μασάει και να καταπίνει μόνο φαγώσιμες ουσίες
- Να βάζει τα παπούτσια του
- Να βρίσκει ένα συγκεκριμένο βιβλίο όταν του το ζητάνε
- Να ταυτίζει τρία χρώματα
- Να αντιγράφει κύκλους
- Να γυρίζει πόμολα και χερούλια στις πόρτες
- Να πλάθει μπαλάκια από πλαστελίνη
- Να κάνει τούμπα προς τα εμπρός, με βοήθεια
- Να ξετυλίγει μικρά αντικείμενα