Το μωρό σας γίνεται πλέον νήπιο!
Ξεκινάει η ηλικία όπου το παιδί σας θα κάνει πολλά πράγματα για πρώτη φορά. Μην εκπλαγείτε αν το δείτε να περπατάει ή αν αρθρώσει τις πρώτες του λεξούλες.
Θυμηθείτε ότι το πιο πιθανό σε αυτήν την ηλικία είναι να υιοθετήσει τις ταμπέλες που του βάζετε εσείς, π.χ. εάν τον αποκαλείτε «καλό παιδί» θα είναι καλό παιδί, διαφορετικά εάν τον χαρακτηρίζετε ως «κακό παιδί», είναι πιο πιθανό να συμπεριφέρεται έτσι. Αυτή είναι η περίοδος του αρνητισμού.
Στην ηλικία των 15-18 μηνών είναι κανονικό για αυτόν να πει «όχι» ακόμα και αν εννοεί «ναι». Είναι ένα φυσιολογικό και υγιές μέρος της ανάπτυξης του. Πρέπει να δράσετε έξυπνα και να αποφύγετε ερωτήσεις που δίνουν την ευκαιρία στο μωρό σας να λέει όχι. Δώστε πολύ θετική προσοχή και παινέψτε τον όταν κάνει αυτό που του έχετε πει. Οφείλουμε να του δίνουμε συνεχώς νέα κίνητρα, να καλλιεργούμε τις δυνατότητες του και να το βοηθήσουμε να αναπτύξει τη σχέση του με τα αντικείμενα.
Θυμηθείτε ότι το μωρό σας τώρα προχωράει μακριά από την βρεφική ηλικία και κάνει τα πρώτα βήματα για να σχηματίσει την προσωπικότητα του. Αρχίζει να γίνεται ανεξάρτητο και νιώθει την ανάγκη να σας πείσει για αυτό! Προσοχή στον τρόπο που θα το χειριστείτε!
Το παιδί στην ηλικία των 15-18 μηνών ναι μεν θα αντιδράει αν παρέμβουμε σε κάποιο του εγχείρημα αλλά από την άλλη θα αναζητάει την συντροφιά μας και θα τη διεκδικεί (κυρίως της μητέρας). Μη σας φανεί περίεργο αν αρχίσει να θυμώνει χωρίς λόγο. Μην επηρεαστείτε και προσ παθήστε να το κρατήσετε σταθερά στην αγκαλιά σας και να το ηρεμήσετε. Θα δείτε πως αφού του δώσετε λίγο χρόνο θα επανέλθει στην αρχική του συμπεριφορά.
Τι μπορεί να κάνει το παιδί σας στην ηλικία των 15-18 μηνών:
- Να δοκιμάσει καινούργιους τρόπους για να ταιριάξει αντικείμενα
- Να βγάλει τα καπάκια από τα δοχεία
- Να πετάξει μια μπάλα ενώ κάθετε ή είναι όρθιο
- Να ανακαλύψει τον κόσμο σκαρφαλώνοντας για να φτάσει πράγματα
- Να μετακινήσει ένα αντικείμενο για να πιάσει ένα άλλο που βρίσκεται πίσω του
- Να κρατήσει το ποτηράκι του κρατώντας το και με τα δυο του χέρια
- Να ανέβει μια σκάλα ενώ κρατιέται
- Να αρχίσει να κάνει αλματάκια στα δυο του πόδια
- Να βγάλει μόνο του τα παπούτσια του
- Να ανταποκριθεί στο κάλεσμα του ονόματος του και να κοιτάξει στα μάτια αυτόν που τον φώναξε
- Να δείξει τουλάχιστον τρία μέρη του σώματος του
- Να βάλει δύο λέξεις μαζί σε μια πρόταση